Кракатук, или Необычное слово без лексического значения

Ещё один познавательный обзор к 75-летию Владимира Мулявина. Есть такая занимательная радиопрограмма «Кракатук», в которой автор и ведущий Виктор Семашко рассказывает про белорусскую музыкальную культуру — музыку любых стилей, любых направлений, любых времён. С февраля 2010 года вышел 331 выпуск среди них 16 выпусков, посвящённых ансамблю «Песняры».

Почему меня заинтересовал этот проект? Дело в том, что культуролог Виктор Семашко очень обстоятельно и грамотно готовит свои передачи, тщательно прорабатывает факты, привлекает для комментирования очевидцев и участников различных событий. Прослушивая передачи про Песняров я был с десяток раз удивлён, когда в качестве иллюстраций использовались записи, которых ранее я не слышал, а поверьте в известной антологии ансамбля «Песняры» таких материалов почти нет.

В общем «Кракатук» это не поделка, а, пожалуй, на сегодня лучшая культурологическая радиопрограмма. Лишнее в ней только одно — определённая политизация темы, когда за уши притягиваются факты, не относящиеся по существу к обсуждаемой теме. Правда это происходит совсем не часто и меня это радует.

Итак, за 5,5 лет вышло 16 выпусков об ансамбле «Песняры» и Народном артисте СССР Владимире Мулявине. Перечень этих выпусков со звуковыми дорожками я хотел бы представить с своём блоге. Их стоит обязательно прослушать. А начну я с конца — от меньшего к большему.

Кракатук №331. Песняры a capella

Совсем недавно 14 июля 2016 года вышел выпуск программы, посвящённый произведениям ансамбля «Песняры», исполняемым a capella. A capella с самого начала было своеобразной фишкой ансамбля. Во многих ранних композициях были фрагменты  a capella, а немного позже в каждой новой программе обязательно была полностью акапельная вещь. В 70-х можно вспомнить знаменитую народную «Рэчанька», проникновенную «Каждый четвёртый»… В 80-х появилась «Ты мне песню спой, дзяўчыначка», «Ой, дубе мой дубе», грандиозную «Прозаседавшиеся» в программе на стихи Владимира Маяковского… В 90-е меня в своё время впечатлила акапельная «Купалінка», исполненная в 1994 году на юбилейном концерте ансамбля в Витебске…

И это лишь немногое пришедшее на вскидку композиции. Подробный и содержательный обзор был приведён в программе Виктора Семашко, его и послушаем:

Описание выпуска

«…Кракатук №331. Песьняры a capella. Збор выключна вакальных кампазыцыяў Мулявіна ды кумпаніі:

  • першыя практыкаваньні грузінскія «Далуры» й беларуская «Рэчанька»;
  • харавыя нумары з праграмы каляндарна-абрадавых сьпеваў ды іншых цыкляў;
  • узоры выцісканьня інструмэнтаў вакаламі «А ў полі бяроза» й «Купалінка»;
  • акапэльны міньён 1979 году з забароненым творам;
  • вакальныя кампазыцыі на словы Янкі Купалы;
  • беларускі варыянт песьні з рэпэртуару ВІА «Червона рута»;
  • камэнтуюць Уладзь Місевіч, Лявон Барткевіч, Валеры Дайнэка, Уладзімер Ткачэнка й Сяргей Картэс…»

Примечание: Здесь и далее описание выпусков размещается в орфографии автора проекта Виктора Семашко.

Кракатук №308. Песьняры & Niemen

4 февраля 2016 года к 75-летию Владимира Мулявина программа «Кракатук» была посвящена двум славянским музыкантам второй половины XX века: самому Владимиру Мулявину и знаменитому польскому музыканту Чеславу Немену.

В музыкальной культуре Польши Чеслав Немен занимает равноценное положение Владимиру Мулявину, но уже в Беларуси. Оба гения ушли примерно в одно время, но все эти 12-13 лет после смерти музыкантов показали, что их преждевременный уход стал лишь шагом в вечность. Их творчество и сегодня актуально, а возможно для чего-то только сегодня настало время. На всевозможных фестивалях их имена славословят, вручают премии их имени и бесконечно исполняют и исполняют произведения из их репертуара.

308 выпуск Кракатук интересен тем, что в нём представлены сольные номера Владимира Мулявина без хора. Их не много, но некоторые из можно назвать выдающимися. К слову, просматривая концертное видео Песняров можно увидеть уникальную вещь, когда Народный артист СССР Владимир Мулявин спокойно и скромно поёт на беках в хоре, предоставляя всё центральное внимание основным солистам.  Такого не увидишь, мало в каком вокально-инструментальном коллективе (или группе) так могло быть…

Оценить запоминающийся тембр Владимира Мулявина можно в отличном обзоре Виктора Семашко, а также там же можно познакомиться с великими польским музыкантом Чеславом Неменом:

30-10

Описание выпуска

«…Кракатук №308. Песьняры & Niemen. Працяг мэгацыклю пра гісторыю «Песьняроў» праз параўнаньне творчых біяграфіяў Уладзімера Мулявіна й Чэслава Немэна:

  • фрагмэнты з архіўных інтэрвію абодвух герояў;
  • іх сьпевы пад гітару, а таксама з аркестрамі й хорамі;
  • запісы з выступаў Немэна й «Песьняроў» на фэстывалі ў Сопаце;
  • кампазыцыі Мулявіна й Немэна на вершы Маякоўскага;
  • успаміны «песьняроў» першага складу Ўладзя Місевіча, Лявона Тышка й Лявона Барткевіча, а таксама ўдавы Мулявіна Сьвятланы Пенкінай;
  • камэнтары немэнолягаў Зьмітра Падбярэзскага й Дарыюша Міхальскага;
  • рарытэтныя студыйныя ды канцэртовыя запісы.

Кракатук №255. Песьняры: Tributes & Covers (часть 1)

255 и 256 выпуск программы «Кракатук» были также посвящены дню рождения Владимира Мулявина,  но только его 74-летию. Программы вышли  23 и 30 января 2015 года соответственно.

Немного выше в комментарии к 308 выпуску я отметил, что песняровские темы сегодня перепевают все кому не лень. Кто-то хорошо, кто-то терпимо, кто-то ужасно… Это логично — ведь у разных музыкантов и интерпретации должны быть разные, ведь скучно заниматься простой копиистикой. Но главное в том, что эта музыка, этот огромный культурный пласт остаётся актуальным и думаю будет актуальным всегда.

А ведь так бывает очень редко и многие достойные люди остаются актуальными в своём творчестве очень ограниченное время. Вспомним известную в 50-е гг. белорусскую еврейскую певицу Марию Гордон, о которой я писал несколько лет назад. Её судьба это как раз подходящий пример, подтверждающий мою вышеназванную гипотезу.

Виктор Семашко в 255 выпуске исследовал каверы Песняров  с необычной стороны. Он собрал и скомпилировал в обзор записи иностранных исполнителей. Именно иностранным исполнителям посвящена большая часть выпуска.

Для меня в этом выпуске находкой стал трек 1972 года песни «Александрына» в исполнении чехословацкого певца Иржи Громадки. Я прекрасно знал, что такая запись существует и всегда хотел её послушать. Однако, эта вещь за 13 лет мне не попалась, что сделало её в моих глазах исключительной филофонической редкостью. Дело в том, что  песняроведением я интересуюсь серьёзно и обстоятельно и считаю себя в этой тематике хорошим специалистом. Каково же было моё удивление, когда при простом поисковом запросе в Яндекс «Иржи Громадка» в первой тройке поисковой выдачи выпадает торрент-трекер с пластинкой, где записаны и «Александрына» и вторая песня «А ў полі вярба» на чешском (в чешском варианте она называется «Ты мне скажешь»). Причём пластинка была издана в СССР ещё в 1972 году. Где-то ещё в анналах чехословацкого радио есть инструментальная «Завушніцы», которая как раз является филофонической редкость. Но об этом с хорошими музыкальными иллюстрациями в программе Виктора Семашко:

30-9

Описание выпуска

«…Кракатук №255. Песьняры: Tributes & Covers (часть 1). Альтэрнатыўны трыб’ют ВІА «Песьняры» зь міжнародным ухілам:

  • сёрф-бэнд The Silicon «Till Third Roosters Time»;
  • Wiched Monkey зь Ню-Джэрсі з вэрсіяй «Вологды»;
  • Іржы Грамадка з «Александрынай» па-чэску;
  • Gienek Loska Band зь «Ясем» па-польску;
  • Данчык зь Ню-Ёрку беларускамоўны варыянт «Беловежской пущи»;
  • нумары з рэпэртуару «Песьняроў» у выкананьні іншых ВІА «Сябры», «Чараўніцы», «Верасы»;
  • «Синяя Птица» з пародыяй на «Песьняроў»;
  • рэгей і ска Dubska Division & Гера Маралес, «Приключения Электроников»;
  • індыйскія дзеці выконваюць «Рэчаньку»;
  • Трыё Аркадзя Эскіна з джазавай адаптацыяй «Веранікі»;
  • сьпевакі Любоў Гуляева ды Леанід Кошалеў;
  • «Сымфонія «Песьняры» Ўладзімера Ткачэнкі.

Кракатук №256. Песьняры: Tributes & Covers (часть 2)

Следующий 256 выпуск был посвящён двум трибьют-альбомам Песняров. Первый «Песнярок» вышел ещё в 1997 году и по легенде был высоко отмечен самим Владимиром Мулявиным. На нём мне наиболее интересна версия «Александрыны» в исполнении Алексея Шедько. В остальном — один раз послушать можно, иногда можно переслушать, но не более. Хотя сам факт появления этого альбома в 1997 году в кризисный период для Песняров и советской эстрады вообще меня очень радует.

К слову, многие песни с этого альбома я слышал живьём на фестивале «Рок-коронации», который проходил внепланово в 2003 году и был посвящён памяти Владимира Мулявина. Белорусские рокеры исполнив свои версии известных песняровских хитов отдали дань памяти патриарху белорусского рока. Сергей Михалок тогда сказал в преддверии «За пол часа до весны» — это самая красивая песня про любовь. Пожалуй это так…

В 2014 году к юбилею ансамбля вышел ещё один трибьют «RE: Песняры». Его я помню плохо, как-то ничего не запомнилось кроме скандальной газетной шумихи вокруг этого проекта. Лучше послушать авторитетный обзор Виктора Семашко:

30-8

Описание выпуска

«…Кракатук №256. Песьняры: Tributes & Covers (часть 2). Лепшыя фрагмэнты з праектаў «Песьнярок» і «Re:Песьняры» (ды ня толькі):

  • узорная менская сцэна 90-ых The Cranks, «Ляпіс Трубяцкі», «Троіца», Аляксей Шадзько;
  • запісы з «Рок-каранацыяў» Neuro Dubel & «Песьняры», «Стары Ольса» зь песьняй «Белоруссия»;
  • забароненыя кавэры ад гуртоў Naka, Pukstband і хору «Вунія»;
  • «двойчы народныя» песьні ад Pete-Paff, Аляксандры й Канстаньціна;
  • «Песьняры» ў бардаўскім разрэзе Раман Абрамчук, Максім Іўкін;
  • Аляксандар Памідораў з падвойным кавэрам («Песьняры» + The Who);
  • джазавыя варыяцыі ад Зьмітра Вайцюшкевіча й кавэр-бэнду DeTroit;
  • TonqiXod з 8-хвілінным эпізодам арт-рокавае опэры «Гусьляр»;
  • а таксама кабарэ «Закрат Амі», гурты BosaeSonca, Akute,
  • Re1ikt, украінская каманда «Відчуття.Тиші».

Кракатук №230. Песьняры: Фільмаграфія (часть 1)

Песняры достаточно много работали в кино. Некоторые песни стали всенародными хитами и постоянно звучат сегодня часто и настойчиво. 🙂 Из хитов это, конечно, «Березовый сок», «Наши любимые» и «Ты моя надежда». Все три песни изначально были записаны для трёх различных кинокартин, а уже потом с экрана попали на радио и концертные площадки.

Но фильмография Песняров не ограничивается тремя вышеназванными хитами. В одном из постов в этом блоге я вспоминал версию «Касіў Ясь канюшыну» из кинофильма Юрия Цветкова «Ясь и Янина». Эта запись пример того, какие интересные и нестандартные музыкальные номера можно найти в старых советских фильмах.

23 июля 2014 года Юрий Семашко представил очень интересный обзор о фильмах с участием Песняров в 70-е гг. Его и послушаем:

30-7

Описание выпуска

«…Кракатук №230. Песьняры: Фільмаграфія (часть 1). «Песьняроўскія» саўндтрэкі:

  • фільм-канцэрт «Песьняры» з камэнтарамі рэжысэра Ўладзімера Арлова;
  • «Міравы хлопец» зь «Бярозавым сокам» узгадвае духавік Уладзь Місевіч;
  • забытая песьня «Трубачы» й скандальны канцэрт у Волжску;
  • супраца з кампазытарам Алегам Янчанкам у трох фільмах;
  • кінамюзыкал «Ясь і Яніна» ды адзіны саўндтрэкавы міньён «Песьняроў».

Кракатук №231. Песьняры: Фільмаграфія (часть 2)

Через некоторое время 4 августа 2014 года вышел 231 выпуск «Кракатук», где Виктор Семашко продолжил свой рассказ о фильмографии Песняров. В этой передаче я бы обратил внимание на саундтрек к фильму «Раскіданае гняздо», где Мулявин сольно исполнил несколько потрясающих композиций на стихи Янки Купалы и музыку Сергея Кортеса. Сегодня эта музыка особенно символична — ведь совсем недавно Сергей Кортес ушёл из нашего мира, оставив после себя антологию замечательной музыки.

На мой взгляд, этот выпуск программы особенно интересен и богат на раритеты. Но почувствовать это лучше, прослушав передачу Виктора Семашко:

30-6

Описание выпуска

«…Кракатук №231. Песьняры: Фільмаграфія (часть 2). Музыка Мулявіна й кумпаніі да разнастайнага кіно:

  • «песьняроўская кухня» ў стужках «У зямлі нашы карані» й «Дыск»;
  • натурныя фільмы-канцэрты «Вясёлка музыкі» й «Паравіны году»;
  • саўндтрэк да карціны «Раскіданае гняздо» успаміны кампазытара Сяргея Картэса;
  • чарговая супраца з рэжысэрам Уладзімерам Арловым «А таксама цырк» і «Камэдыянт»;
  • «Песьняры» ў анімацыі два беларускіх мультфільмы.

Кракатук №229. Песьняры: Сынглы, міньёны, складанкі

К 40-летию ансамбля Виктор Семашко подготовил выпуск, в котором показал замечательную подборку студийных записей Песняров, не выходивших на больших дисках. На маленьких пластинках вышло очень много знаковых для ансамбля композиций, которые и сегодня у всех на слуху. А есть и малоизвестные вещи, но замечательные. 🙂 Но об этом в аудио треке программы:

30-5

Описание выпуска

«…Кракатук №229. Песьняры: Сынглы, міньёны, складанкі. Працяг шматмернага цыклю пра найвыбітнейшы беларускі ансамбаль:

  • агляд «цьвёрдых і гнуткіх» міні-альбомаў, што запісалі «Песьняры»;
  • падарункавыя выданьні й тэматычныя кампіляцыі;
  • баляды й «палітычныя песьні» Мулявіна й кумпаніі;
  • запісы з аўдыёчасопісаў «Кругозор» і «Клуб…»;
  • рарытэтныя ўрыўкі з рок-опэры «Песьня пра долю»;
  • фрагмэнт гукасэсіі ў ЗША з бэндам The New Cristy Minstrels;
  • прысьвячэньні лаціна-амэрыканскім героям Чэ ды Хары;
  • камэнтары былых удзельнікаў ВІА.

Кракатук №151. Песьняры: Нявыдадзеныя праграмы (часть 1)

C 11 января по 7 февраля 2013 года вышло четыре выпуска программы «Кракатук», посвящённых  программам ансамбля «Песняры», которые никогда не были записаны студийно. Хочу отметить, что Владимир Мулявин очень невнимательно относился к вопросам профессиональной звукозаписи. На пластинки попала едва ли треть репертуарного материала. Много композиций существуют в концертных любительских записях, некоторые были записана как демки на репетиционной студии Песняров. Увы, но достаточно много песенного материала утеряно или существуют в таком качестве, что… В общем ясно.

Первый выпуск четырёхсерийного цикла Виктора Семашко (№ 151 от 11.01.2013) был посвящён крупнейшей потере белорусской музыкальной культуры — первой отечественной фолк-рок-опере «Песня о доле» на стихи Янки Купалы. Музыку написал Владимир Мулявин сам. Потеря крупная — ни профессиональной звукозаписи, ни видео-версии, ни даже партитуры не сохранилось… И если бы не концертная запись, сделанная фанатом с пульта, то эту жемчужину не слышал бы уже никто и никогда.

Эта репетиционная запись позволила Александру Кремко восстановить партитуру, а партитура позволила восстановить и саму программу, которую достаточно часто можно услышать в исполнении Национального оркестра им. Жиновича. Об этом и другом в обзоре Виктора Семашко:

30-4

Описание выпуска

«…Кракатук №151. Песьняры: Нявыдадзеныя праграмы (часть 1). Першая частка цыклю пра малавядомыя канцэртовыя праграмы ВІА «Песьняры»:

  • першая беларуская рок-опэра «Песьня пра долю» паводле паэмаў і вершаў Янкі Купалы;
  • «Сюіта каляндарна-абрадавых беларускіх народных песень»;
  • фрагмэнты з архіўных інтэрвію й сьвежыя камэнтары Ўладзя Місевіча, Лявона Тышко, Валера Дайнэкі ды інш.

Между строк хочется сказать, что не только Владимир Мулявин поверхностно относился к вопросам звукозаписи. Аналогично, а может ещё более поверхностно к вопросам звукозаписи относится Михаил Финберг и Михаил Казинец. Два руководителя национальных оркестров вообще не записывают свои монументальные песенные программы. Именно так мы потеряли в общедоступном пространстве ряд программ на музыку Игоря Паливоды, которые исполнялись оркестром Финберга в 90-е гг., симфонию «Песняры» Владимира Ткаченко, а из более свежего не имеем возможности послушать на диске «Песню о доле», «Гусляр» и «Апокриф» в исполнении оркестра им. Жиновича. Правда стоит отметить, что три последние программы были записаны телевидением, но качество этих записей… эх… демонстрационное.

Кракатук №152. Песьняры: Нявыдадзеныя праграмы (часть 2)

Следующий 152 выпуск вышел 25 января 2013 года и был посвящён трём неизданным программам. Одна из них достаточно известная — песенный цикл «Весёлые нищие» на слова Роберта Бёрнса и музыку Игоря Паливоды. Игорь Паливода уникальный белорусский музыкант, композитор с достаточно трагической судьбой. Пожалуй, этот песенный цикл лучшее воплощение его композиторского дарования.

Две программы на стихи Янки Купалы менее известны, хотя ряд песен из них стали хитами и звучат со сцены и сегодня. Но об этом подробнее в обзоре Виктора Семашко:

30-3

Описание выпуска

«…Кракатук №152. Песьняры: Нявыдадзеныя праграмы (часть 2). Другая частка цыклю пра афіцыйна нявыдадзеныя й незапісаныя ў студыі буйныя формы «Песьняроў»:

  • беларуска-шатляндзкая рок-кантата Ігара Паліводы на словы Робэрта Бёрнса;
  • дзьве праграмы Ўладзімера Мулявіна на вершы Янкі Купалы;
  • фрагмэнты з архіўных інтэрвію й сьвежыя камэнтары Ўладзя Місевіча, Валерыя Дайнэкі, Уладзімера Ткачэнкі ды інш.

Кракатук №153. Песьняры: Нявыдадзеныя праграмы (часть 3)

В выпуске № 153 от 25.01.2013 Виктор Семашко рассказал про крупнейшую программу Песняров во второй половине 80-х гг. «Во весь голос» на стихи Владимира Маяковского и музыку Владимира Мулявина. Я уже писал про эту программу. Правда кратко и немного в другом ракурсе. В обзоре Виктора Семашко она разобрана по косточкам, этот выпуск особенно рекомендую:

30-2

Описание выпуска

«…Кракатук №153. Песьняры: Нявыдадзеныя праграмы (часть 3). Трэцяя частка цыклю пра канцэртовыя праграмы «Песьняроў»:

  • футурыстычны «песенны спэктакаль» «Во весь голос» на вершы Ўладзімера Маякоўскага й музыку Ўладзімера Мулявіна;
  • студыйныя й канцэртовыя вэрсіі асноўных нумароў;
  • камэнтары кампазытара з архіўнага інтэрвію;
  • успаміны Ўладзімера Ткачэнкі, Валера Дайнэкі ды іншых.

Кракатук №154. Песьняры: Нявыдадзеныя праграмы (часть 4)

Бытует мнение, что в 90-е гг. Песняры были в глубоком кризисе. Возможно, кризис и был, но носил он исключительно финансово-экономический характер. В творческом плане было создано очень много. К слову, с уходом Мулявина в 2003 году его многочисленными последышами не создано почти ничего значительного.

7 февраля 2013 года в выпуске № 154 Виктор Семашко рассказал про 4 последние программы Песняров. Программу «Вянок» на стихи Максима Богдановича я отношу к шедеврам. Выпуск этот также рекомендую, в нём много раритетных записей:

30-1

Описание выпуска

«…Кракатук №154. Песьняры: Нявыдадзеныя праграмы (часть 4). Заключная частка цыклю пра тэматычныя праграмы «Песьняроў», якія маглі стаць альбомамі:

  • прог-рокавая кампазыцыя Алега Моўчана «Ave Sol, альбо Слова Скарыны»;
  • праграма да 100-годзьдзя Максіма Багдановіча «Вянок, альбо Пагоня»;
  • цыкаль песень на рэлігійны тэмат «Голас душы»;
  • трохмоўная праграма «Казацкая вольніца»;
  • камэнтары музыкаў і экспэртаў.

Кракатук №134. Песьняры: Перадгісторыя

Совсем недавно я смотрел передачу Дмитрия Диброва «Битломания» с участием Александра Градского (передача вышла в 2008 году). И в ней маэстро Градский в одном из эпизодов вспоминал как познакомился с Владимиром Мулявиным и его командой в Минске в 1968 году. И вот говорит, что тогда во время начальных творческих поисков будущих Песняров весь репертуар Лявонов был на английском языке. Вот этот фрагмент передачи:

Градский отличается очень хорошей памятью и способностью вспоминать всевозможные детали о событиях 30-40 летней давности. Я уверен, что первые эксперименты действительно были англоязычными, а уже потом переводными, а ещё позже коллектив ушёл в народный мелос и нашёл своё лицо. Конечно, таких давних англоязычных записей найти уже невозможно, но Виктор Семашко собрал в своём обзоре много редкого материала. Выпуск вышел в эфир 5 сентября 2012 года, его и послушаем:

05

Описание выпуска

«…Кракатук №134. Песьняры: Перадгісторыя. Перадгісторыя ВІА «Песьняры», распаведзеная самімі бацькамі-заснавальнікамі:

  • творчая біяграфія Ўладзімера Мулявіна зь Екацерынбургу ў Менск і ад Антонава да Міцуля;
  • роля джазу й войска ўва ўтварэньні лепшага беларускага гурту;
  • будучыя «Песьняры» ў розных складах «Арбіта-67» і рэвю «Лявоніха»;
  • першы міньён прота-«Песьняроў» ВІА «Лявоны»;
  • студыйныя й канцэртовыя запісы «Лявонаў», уласныя творы й кавэры (1968 70 гг.);
  • распавядаюць Ул. Мулявін і А.Дзямешка (фрагмэнты архіўных інтэрвію), У. Місевіч і Л. Тышко, а таксама Ул. Ткачэнка, Ю. Антонаў і Зьм. Падбярэзскі.

Кракатук №101. Песьняры: Студыйныя альбомы (часть 1)

А начал Виктор Семашко свой песняровский цикл с 4-х выпусков, в которых представил обзоры 9-ти студийно изданных альбомов. Это всё известные песни. Большую часть из них любой человек в русскоязычном мире слышал хотя бы один раз — по радио или на диске, в ресторане или на базаре, в конце концов за столом на свадьбе. Хотя последнее менее вероятно, материал слишком сложный для исполнения.

В выпуске № 101 от 18.01.2012 был представлен обзор двух самых известных дисков Песняров. Они вышли без названий, но условно их принято называть «Ты мне вясною прыснілася» и «Алеся».

01

Описание выпуска

«…Кракатук №101. Песьняры: Студыйныя альбомы (часть 1). Першая частка вялікага цыклю, прысьвечанага творчасьці лепшага беларускага ансамблю ўсіх часоў:

  • дэбютны дыск-гігант “Песьняроў” з умоўным назовам “Ты мне вясною прысьнілася” й другая плытка “Алеся”;
  • архіўныя інтэрвію Ўладзімера Мулявіна ды Алеся Дзямешкі;
  • сучасныя камэнтары ад Ўладзя Місевіча, Лявона Тышка й Лявона Барткевіча;
  • успаміны Зьмітра Падбярэзскага.

Кракатук №102. Песьняры: Студыйныя альбомы (часть 2)

В следующем выпуске от 25 января 2012 года рассказ ещё о двух альбомах: «Народные песни» и «Вологда». Два альбома являются противоположностью друг другу, и этот контраст в творчестве ансамбля для меня безусловно интересен. С одной стороны авангардная «Перапёлачка», а с другой «Вологда». Первую обожают фанаты ансамбля, а вторую недолюбливают. Массовый же слушатель по сей день в восторге от «Вологды», а про «Перапёлачку» и не слышали никогда. Вот такой контраст!

02

Описание выпуска

«…Кракатук №102. Песьняры: Студыйныя альбомы (часть 2). Другая частка вялікага цыклю, прысьвечанага творчасьці лепшага беларускага ансамблю ўсіх часоў:

  • адзіны альбом “Песьняроў” цалкам складзены з фольк-апрацовак “Народныя песьні” й альбом-антыпод “Вологда”;
  • буйныя формы – “Перапёлачка” й “Крик птицы”;
  • архіўныя інтэрвію Ўладзімера Мулявіна ды Алеся Дзямешкі;
  • сучасныя камэнтары ад Валерыя Дайнэкі й Уладзімера Ткачэнкі.

Кракатук №103. Песьняры: Студыйныя альбомы (часть 3)

В выпуске № 103, который вышел 1 февраля 2012 года, рассказ идёт про два уникальных альбома. Первый шедевр прогрессив-рока рок-кантата на музыку Игоря Лученка и стихи Янки-Купалы «Гусляр». Вторая же пластинка одна из моих любимых — это программа «Через всю войну», вышедшая в 1984 году.

К слову, лет пять назад «Гусляр» был восстановлен. Причём восстановлен дважды: оркестром им. Жиновича и бардом Андреем Скоринкиным. К сожалению, эти концертные версии года три-четыре не показываются.

А вот блестящую программу «Через всю войну» в полноценном виде со светом и сценографией так и не восстановили, несмотря на огромное количество юбилеев Победы и широчайшее празднование всех этих событий. Почему-то не находится подходящий коллектив. Правда, лет 10 назад я видел живое исполнение части программы, когда ансамбль «Белорусские Песняры» выступал на минском стадионе «Динамо». В этом мне повезло, поскольку все прозвучавшие песни пели первые исполнители: Игорь Пеня, Валерий Дайнеко и Владислав Мисевич (последний в хоре).

03

Описание выпуска

«…Кракатук №103. Песьняры: Студыйныя альбомы (часть 3) Трэцяя частка вялікага цыклю, прысьвечанага творчасьці лепшага беларускага ансамблю ўсіх часоў:

  • першая афіцыйна выдадзеная беларуская рок-опэра “Гусьляр”;
  • канцэптуальная праграма на вершы паэтаў-франтавікоў “Через всю войну”;
  • архіўныя інтэрвію Ўладзімера Мулявіна й Алеся Дзямешкі;
  • сучасныя камэнтары Валерыя Дайнэкі, Уладзя Місевіча й Уладзімера Ткачэнкі, а таксама меркаваньні музыказнаўцы Зьмітра Падбярэзскага.

Кракатук №104. Песьняры: Студыйныя альбомы (часть 4)

Завершаем! 104 выпуск посвящён двум последним альбомам Песняров, которые были изданы уже в наше время в 90-е гг. Они не стали событием, но на них много интересного: новые аранжировки, новое прочтение старых композиций, а также совсем новые на то время вещи.

К слову, хотел бы обратить внимание, что даже старые хиты никогда не исполнялись в старых аранжировках. Каждые лет пять старые вещи подвергались переосмыслению, они получали новые краски, звуки, обновлённое воплощение. С этой точки зрения очень интересно наблюдать концертные видеозаписи за разные периоды творческой жизни коллектива.

04

Описание выпуска

«…Кракатук №104. Песьняры: Студыйныя альбомы (часть 4). Чацьвёртая частка вялікага цыклю, прысьвечанага творчасьці лепшага беларускага ансамблю ўсіх часоў:

  • два CD-альбомы – “Песьняры – 25”, запісаны ў Галяндыі, і “Молодость моя” 2001 году;
  • архіўныя інтэрвію Ўладзімера Мулявіна й Алеся Дзямешкі;
  • сучасныя камэнтары Лявона Тышко, Валерыя Дайнэкі, Уладзя Місевіча, Уладзімера Ткачэнкі;
  • аналіз афіцыйнае дыскаграфіі “Песьняроў”, праведзены праектам Experty.by.

P.S.

Те кто заинтересуется этой темой и прослушает все 16 выпусков программы «Кракатук» обязательно поймёт, что Песняры при Владимире Мулявине не останавливались в своём творческом развитии ни на один год. Кто-то будет говорить, что часть творчества вторичная или третичная, но… но… Всё это будут оценочные суждения, а начтоящее творчество в ансамбле было всегда.

 

"Мне спадабаўся матэрыял! Пакіну спасылку ў сацыяльнай сетцы!"

1154 просмотров

 

Адін адказ

Пакіньце каментарый»
  1. Так долго писал этот материал, что в конце забыл о том, что писал вначале. Сейчас перечитал. Оказывается интересный получился пост. Многое для себя узнал. 🙂

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *